مرکز رشد دانشگاه شاهد برگزار میکند:

کارگاه آموشی لیپ موشن

پروژه واقعیت افزوده (Augmented Reality) به سرفصل های این کارگاه اضافه شد.

در این کارگاه ابتدا لیپ موشن معرفی خواهد شد و سپس نحوه ارتباط و برنامه نویسی با C++ SDK این قظعه آموزشی داده خواهد شد و همچنین چهار پروژه عملی و کاربردی پیاده سازی خواهد شد:

پروژه ۱: پروژه واقعیت افزوده (Augmented Reality)

یک پروژه بسیار جذاب که با استفاده از ماشین بازی سازی Unity پیاده سازی شده، در این پروژه از Vuforia برای پیاده سازی واقعیت افزوده(Augmented Reality) استفاده شده و یک جسم سه بعدی در صحنه ایجاد میشود، همچنین از لیپ موشن برای تشخیص دست استفاده شده تا با جسم سه بعدی ایجاد شده ارتباط برقرار کند، در ویدیو زیر به صورت کامل این پروژه اجرا و توضیح داده میشود:


پروژه ۲:

در این پروژه از دو عدد رزبری پای استفاده شده، که به هر رزبری پای ۱۰ عدد LED متصل شده است و لیپ موشن هم به یک لپ تاپ متصل شده است. یک برنامه برای لپ تاپ نوشته شده است که gesture های دست را با استفاده از لیپ موشن تشخیص داده و اطلاعات gesture ها را در شبکه Broadcast میکند که هر دو رزبری در این شبکه قرار دارند و این اطلاعات را گرفته و یک افکت روی LED ها اعمال میکنند.
در این پروژه مباحث زیر ارائه میشود:

۱-استفاده و برنامه نویسی برای لیپ موشن با رابط نرم افزاری (SDK) لیپ موشن (رابط C++)

۲-Real Time Wireless Broadcasting با استفاده از ZeroMQ

۳-برنامه نویسی رزبری پای با استفاده از Visual Studio 2017 (ریموت کامپایل)

۴-معرفی کتابخانه Wiring Pi برای کنترل GPIO رزبری پای


پروژه ۳:

کنترل دور و جهت موتور DC: در این پروژه یک موتور DC به یک رزبری پای متصل شده است، که دور موتور آن با ارتفاع دست کنترل میشود، و همچنین جهت چرخش آن با تشخیص راست یا چپ بودن دستی که لیپ موشن میبیند.


پروژه ۴:

کنترل یک حجم سه بعدی در کامپیوتر(شامل Rotation و Transform) با لیپ موشن.

در این پروژه برای ایجاد حجم سه بعدی و Rendering  از کتابخانه VTK استفاده میشود.


لینک ثبت نام در این کارگاه(اینجا کلیک کنید)